مشاور حقوقی و وکیل کیفری آنلاین در تهران

مشاور حقوقی و وکیل کیفری آنلاین در تهران

1.    دعاوی کیفری - مشاوره کیفری


دعاوی کیفری آن دست از دعاوی ای می باشند که قانونگذار برای فاعل یا فاعلین آن به واسطه ی ارتکاب فعل مجرمانه مجازات معین کرده است. متاسفانه در حال حاضر شاهد گستردگی ارتکاب افعال مجرمانه در جامعه میباشیم. با توجه به شیوع این موضوع، آگاهی و اطلاع از قوانین و مقررات کیفری دارای اهمیت بالایی می باشند که قطعا اخذ وکیل حاذق و مسلط به این دست از دعاوی بسیار موثر و کارساز می باشد و حضور وکیل پیگیر و متبحر نقش به سزایی در روند رسیدگی پرونده ایفا خواهد کرد.

 

 


2.    وکیل کیفری کیست ؟


 وکیل در معنای عام ( وکیل مدنی) نایب و یا نماینده شخصی دیگر میباشد که با انعقاد عقد وکالت، برای انجام امور مورد نظر موکل ، و در عرف هر شخصی که از دیگری، دارای وکالت نامه رسمی و محضری باشد، وکیل شخص اعطا کننده وکالت، محسوب می گردد.
وکیل در معنای خاص ( وکیل دادگستری) اشخاص دارای پروانه وکالت میباشند که پس از تحصیل در رشته حقوق، قبولی در آزمون وکالت، گذراندن دوره کارآموزی و قبولی در آزمون هایی نظیر آزمون اختبار، موفق به اخذ پروانه وکالت شده و می توانند به نیابت از موکل، اقدام به انجام امور حقوقی نظیر ثبت دادخواست و شکواییه نموده، در محاکم دادگستری، حضور یابند و به دفاع از موکل، در پرونده های با موضوعات حقوقی و کیفری بپردازند.
در رابطه با مفهوم لغت کیفری در عالم حقوق مباحث و موضوعات مطروحه در دادگاه ها، در یک دسته بندی کلی، به موضوعات حقوقی (مطالبه وجه، طلاق، حضانت، مطالبه خسارت، الزام به ایفای تعهد و انتقال سند رسمی) و موضوعات کیفری (جرایم کلاهبرداری، سرقت، قتل، و...) تقسیم می شوند. برای موضوعات حقوقی در دادگاه، خواهان و یا وکیل او باید اقدام به ثبت دادخواست کرده و برای رسیدگی در موضوعات کیفری در دادگاه، شاکی یا وکیل وی باید اقدام به ثبت شکواییه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نمایند.
 وکیل کیفری کیست؟ وکیل مدنی یا عادی که دارای وکالت نامه محضری است، حق طرح دعوای حقوقی و کیفری یا شرکت در جلسات محاکم به نیابت از دیگری را ندارد؛ اما وکیل کیفری - شخص دارای پروانه وکالت دادگستری - می باشد که پس از اعطای وکالت توسط موکل، می تواند به نیابت از وی در خصوص موضوعات کیفری اقدام به ثبت شکوائیه یا شرکت در جلسات رسیدگی و دفاع از موکل خود نماید.
در رشته ی حقوق و وکالت، شاخه ای به نام وکیل کیفری، وجود ندارد و هر وکیل پایه یک دادگستری که دارای پروانه وکالت است، می تواند در موضوعات و دعاوی کیفری قبول وکالت کرده و به نیابت از موکل در محاکم قضایی، در مقام دفاع یا طرح دعوا حاضر شود.
بنابراین مقصود از وکیل کیفری، کسی است که حیطه فعالیت خود را به دلیل داشتن تحصیلات جزایی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، موضوعات کیفری قرار داده و در این زمینه، مهارت و تخصص کسب نموده و به تبع آن، پرونده های موفق زیادی در زمینه کیفری دارد و بهتر از سایر وکلایی که در زمینه خانواده، حقوق تجارت و... فعالیت می کنند، می تواند از پس دفاع یا طرح دعوا در پرونده های با موضوعات کیفری برآید.

 

3.    وظایف وکیل کیفری
 

انعقاد قرارداد وکالت با موکل در برگه های وکالت نامه مخصوص وکلا و ارائه یک نسخه از قرارداد به موکل
انجام امور مربوط به پرونده موکل، صرفا در حیطه اختیاراتی که موکل به او اعطا نموده است؛ اختیاراتی که موکل، می تواند به وکیل اعطا نماید و وکیل، موظف است، برای انجام آن ها اقدام کند و جزو وظایف وکیل کیفری محسوب می شوند،

از قرار مواردی چون؛

ثبت شکوائیه از طریق دفاتر خدمات قضایی؛ تجدیدنظر خواهی؛ واخواهی؛ فرجام خواهی و اعاده دادرسی، نسبت به دادنامه کیفری و آرای صادره از محاکم در خصوص موضوع پرونده؛ ادعای جعل، انکار و تردید،

نسبت به اسناد ارائه شده توسط طرف مقابل دعوا؛ تقاضای کارشناس و تعیین مصدق و کارشناس، انجام مصالحه و شرکت در جلسات رسیدگی به نیابت از موکل می باشند.
 

4.    وکیل آنلاین کیفری


با توجه به آمار رو به افزایش کنونی جرایم و از آنجایی که پرونده‌های کیفری پرونده‌هایی بسیار حساس می‌باشند و از طرفی با توجه به قاعده فقهی " اقرار عقلا علی انفسهم جائز" (منکر بعد از اقرار مسموع نیست) ؛ امکان دارد فردی که در مقام متهم قرار دارد به جهت فقدان آگاهی از مواد و شروح و تبصره های قانونی بر آن، روند و مسیر پرونده را بر علیه خود پیش ببرد. لذا موسسه حقوقی مدافعان کبیر با فراهم کردن بستر مشاوره تلفنی و آنلاین در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون رفت و آمد و تردد در خیابان‌های شلوغ شهر تهران آماده خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز می‌باشد.

 

5.    اثبات شکایت کیفری


در قانون مجازات اسلامی در ذيل جرايم حدی، قصاص و ديات ، راههای ثبوت هر جرمي به طور جداگانه احصاء شده است :
دلایل اثبات جرم به طور کلی در قوانین جزایی و کیفری عبارتند از :
1. اقرار (واضح بیان کردن و آشکار گفتن)
2.  شهادت ( انتقال حقیقت امری از ناحیه فردی واجد شرایط که آن ‌را دیده و شنیده، به قاضی)
3.  سند یا هر نوع مکتوب معتبر (هر نوشته‌ای که در مقام دعوا یا دفاع قابل استناد باشد)
4.  علم قاضی (حاکم شرع می‌تواند در حق الله و حق الناس به علم خود عمل کند و حد الهی را جاری نماید و لازم است مستند علم خود را ذکر کند)
5.  قسامه (قصاص – دیات ) / (ادای سوگند توسط ۵۰ نفر در قتل عمدی و ۲۵ نفر در قتل شبه عمد و خطای محض ساکنین محلی که مجنی علیه قتل در آنجا یافت شده مبنی بر اینکه خود مرتکب جنایت نگردیده و اطلاعی هم از قاتل ندارد.)
* در قانون مجازات اسلامی برای جرايم تعريزی و بازدارنده كه تعداد آنها نيز كم نيست اشاره ای به ادله اثبات نگرديده است.

 

عنوان با فونت تیتر

برای مشاوره و گرفتن راهکار و حل مشکلتان همین الان تماس بگیرید
​​​​​​

تماس بگیرید
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش