سامانه نوبت دهی طلاق تصمیم

براساس قانون حمایت از خانواده 91 مراکز مشاوره خانواده در سراسر کشور ایجاد شده و متقاضیان طلاق باید قبل از هر اقدامی ابتدا مشخصات خود را در سامانه تصمیم طلاق ثبت کرده و اقدام به اخذ نوبت مشاوره کنند . در واقع قاضی بعد از اتمام جلسات مشاوره اقدام به رسیدگی به پرونده و صدور رای می کند .

با این درخواست طلاق ، در مواردی تنها راه خروج از بن بست روابط زناشویی است ، اما اهتمام قانون همیشه بر این بوده است تا با حفظ خانواده ، طلاق در غیر موارد الزام را محدود کند . _ _ این امر ، در قانون حمایت ازخانواده با پیش بینی نمودن مشاوره قبل از طلاق ارائه شده است . در این جلسات ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد .

به همین منظور ، سیستم جدید تحت عنوان سیستم تصمیم گیری حل می شود که بر روی آن راه اندازی می شوداساس آن ، درخواستان طلاق نخست باید به مشاوره و مددکاری پیش از طلاق ارجاع واحد شوند تا حتی الامکان دعاوی طلاق منجر به سازش شود و در غیر این صورت ، پرونده طلاق نزد قاضی و در دادگاه خانواده مطرح شود .

 

بنابراین ، در این مقاله قصد به توضیحات کامل در خصوص تصمیم گیری طلاق و مراحل ثبت درخواست تصمیم طلاق بپردازیم .

 

سامانه تصمیم طلاق چیست؟

به استناد قانون حمایت از خانواده ، آخرین توافقی میان دادگستری و سازمان بهزیستی صورت پذیرفته است که قبل از مراجعه به دادگاه ، طی مراحلی جهت ثبت درخواست طلاق الزامی است . این مرحله شامل تصمیم طلاق در سامانه تصمیم طلاق است . این سامانه برای طلاق توافقی ، طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد کاربرد دارد

به این منظور ، درخواستان طلاق ، با مراجعه به این سامانه ، به صورت اینترنتی نوبت گیری می شوند و در زمان مشخص ، به مراکز تعیین شده برایمشاوره و مددکاری ارجاع می شوند . در صورتی که زوجین پس از طی روال قانونی و دریافت مشاوره طلاق و مددکاری ، به سازش برسند ، پرونده طلاق برای ادامه رسیدگی به خدمات قضایی الکترونیکی ارجاع خواهد شد .

اگر زوجین قبل از اینکه به مراکز مشاوره مراجعه برای ثبت دادخواست طلاق مراجعه کنند باعث می شود تا قاضی بدون انجام جلسات مشاوره حکم طلاق را صادر کند .

در صورتی که در مرحله اول دادخواست طلاق ثبت شود ، با رسیدن موعد دادگاه ، قاضی زوجین را ابتدا به مراکز مشاوره ارجاع داده و سپس پس از انجام جلسات مشاوره در خصوص تصمیم گیری در مورد تصمیم گیری می کند . بنابراین چه بهتر که ابتدا و راسا به مراکز مشاوره مراجعه کنید تا اتلاف جلوگیری شود . 

                        

                                                                                           مشاوران ما با اطلاعاتی که در اختیار شما قرار میدهند راه شما را کوتاهتر خواهند کرد                                                                  با ما به مشورت بنشینید فقط با یک تماس 

02191009639

 


مطالعه بیشتر : سایت نوبت دهی اجرای احکام 


 

مراحل قدم به قدم ثبت درخواست نوبت دهی در سامانه تصمیم طلاق


متقاضیان محترم برای هر سه نوع ثبت نام طلاق توافقی، طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد، برای ثبت درخواست طلاق ، ابتدا به سامانه درخواست ثبت طلاق مراجعه کنند و به اینترنت ، نوبت گیری و در تاریخ تعیین شده با انجام ، مراجعه کنند .در دست داشتن مدارک هویتی ، ( شناسنامه و کارت ملی ) ، به مرکز جامع مراقبت از خانواده مراجعه کنند .پس از آن ، مرکز جامع مراقبت از خانواده با ارزیابی ، پرونده طلاق را به یکی از واحدهای مشاوره یا مددکاری ارجاع می‌رساند . _ _


در نهایت ، پس از 45 روز ، واحد مشاوره یا مددکاری اعلام نظر خواهد کرد .در نتیجه که با مشاوره افراد ، انجام می شود به سازش میان زوجین می شود ، پرونده بایگانی می شود و در غیر این صورت ، پرونده به خدمات دفاتر الکترونیک قضایی ارجاع می شود تا سایر مراحل طلاق شود .برای نوبت دهی در سامانه تصمیم طلاق لازم است به ترتیب راهنمای زیر عمل کنید .

 

1- وب سایت  سامانه تصمیم جایی است که می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه پیدا کنید .

2- بعد از ورود به این صفحه با یک نقشه ایران مواجه می شوید که باید در آن شهر محل سکونت خود را انتخاب کنید . برای سهولت کار متقاضیان طلاق توافقی تمام مراحل پذیرش ، مشاوره و فرآیند طلاق در استان محل سکونت زوجین انجام می شود .

3- برای ثبت آنلاین نوبت در مراکز مشاوره باید 4 مرحله را بگذرانید که اولین مرحله ثبت مشخصات اولیه زوج و زوجه می باشد .

4- بعد از آنکه مشخصات اولیه زوج و زوجه به ثبت رسید باید مرکز مشاوره مورد نظر انتخاب شده و گزینه ثبت درخواست فعال شود تا وارد مرحله تاریخ و ساعت مراجعه شوید .

5- در این مرحله باید تاریخ و زمانی که برای حضور زوج و زوجه مناسب است انتخاب شده و بر روی گزینه تایید کلیک کنید . دقت کنید که در هنگام حضور باید مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید .

6- حالا باید اطلاعات و ساعت و زمان مشاوره را تایید کنید تا بتوانید کد پیگیری دریافت کنید . در صورتی که از صحت اطلاعات اطمینان دارید بر گزینه تایید کلیک کنید .

7- در آخرین مرحله یک کد پیگیری به همراه تاریخ ، ساعت پذیرش و آدرس مرکز مشاوره نمایش داده می شود که بهتر است آن را ذخیره کنید . لازم است که با در دست داشتن مدارک هویتی ، به مراکز تعیین شده مراجعه نموده و مراحل اداری و قانونی را تکمیل نمایید .

طلاق رجعی یکی از انواع طلاق است که باعث آن می شود ، پس از طلاق و در طول مدت عده طلاق ، مرد می تواند به همسر خود رجوع کند و بدون نیاز به عقد نکاح مجددی باشد ، با وی زندگی کند . لازم به ذکر است کهرجوع مرد در طلاق رجعی کاملا به اراده خود وی است و زن نمی تواند مانع رجوع مرد شود .

 

 

مشاوران ما با اطلاعاتی که در اختیار شما قرار میدهند راه شما را کوتاهتر خواهند کرد
با ما به مشورت بنشینید فقط با یک تماس 

02191009639

 

راهنمای درخواست طلاق اینترنتی

از جمله موضوعاتی که جامعه امروز با آن مواجه است ، موضوع طلاق و روش‌های اقدام به آن می‌باشد. طلاق انواع مختلفی دارد و بسته به اینکه از طرف زوج (مرد) و یا زوجه (زن) مطرح شود؛ شرایط متفاوتی دارد. در مقاله پیش رو سعی بر آن داشته‌ایم تا در مورد طلاق توافقی و درخواست طلاق اینترنتی و همچنین مزایای استفاده از این روش صحبت کنیم.


1) طلاق توافقی:


طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است که در آن زوجین برای جدایی به توافق رسیده و برای مسائلی مثل مهریه، نفقه، جهیزیه، اجرت المثل، حضانت فرزندان و... تعیین تکلیف شده است. این نوع از طلاق در واقع سریع ترین راه برای جدایی از یکدیگر و خارج شدن از زوجیت میباشد.
شرایط طلاق توافقی کاملاً به آنچه که زوجین توافق می‌کنند بستگی دارد. آنچه باید بدانید این است هرگونه توافقی توسط طرفین قابل انجام است. برای مثال ممکن است مهریه کاملاً بخشیده شود و یا بطور کامل پرداخت شود و یا اینکه بخشی از مهریه پرداخت شود . در هر صورت توافق مورد قبول دادگاه است.
در نظر داشته باشید که برای طلاق توافقی باید از طریق "سامانه تصمیم" اقدام کنید.
از آنجا که جامعه امروزه با توجه به مشغله‌های روزمره افراد با سرعت قابل توجهی پیش به سوی اینترنتی کردن امور دارد و از حضور افراد در مجامع حدالامکان جلوگیری به عمل می‌آورد؛ لذا قوه قضاییه هم از این موضوع مستثنا نشده و سامانه‌ای جهت درخواست طلاق اینترنتی تهیه و راه اندازی کرده است . برای آشنایی قدم به قدم با این سامانه با ما همراه باشید .
مهم‌ترین مزیت طراحی این سامانه این است که متقاضیان طلاق (زوج و زوجه) از مرحله نخست به فضای دادگاهی و قضایی ورود پیدا نخواهند کرد و همین امر دلیلی بر کاهش فشار روانی آنها میباشد . در نهایت پس از ثبت نام در سامانه تصمیم و دریافت کد رهگیری و انجام مشاوره در بهزیستی و یا مراکز مشاوره، در صورت عدم سازش فی مابین زوجین، آنگاه می‌توانند از طریق دادخواست حقوقی نسبت به اخذ طلاق اقدام کنند.

 

2- راهنمای درخواست طلاق اینترنتی


1-2-  معرفی سامانه تصمیم طلاق


این سامانه از طریق سازمان بهزیستی کشور جهت ارائه نوبت دهی اینترنتی طلاق (طلاق توافقی و یا طلاق یکطرفه از جانب زوج یا زوجه) راه اندازی شده است.


2-2- مراحل ثبت نام طلاق در سامانه تصمیم:

 مراحل ثبت نام طلاق در سامانه تصمیم


 
3-2 مراحل دریافت مشاوره تلفنی و آنلاین

(مربوط به تبلیغ و نشان دادن خودمان و موسسه حقوقی مدافعان کبیر- حتما اسم دکتر شاملو را ذکر کنیم)

3- راهنمای ورود به سامانه تصمیم طلاق:

راهنمای ورود به سامانه تصمیم طلاق


 
4- پیگیری ثبت طلاق در سامانه تصمیم :


پس از انجام کلیه ی مراحل فوق، سامانه به شما کد پیگیری ارائه خواهد داد. در حفظ و نگهداری این کد کوشا باشید زیرا با استفاده از این کد می توانید فرایند درخواست طلاق خود را در سامانه تصمیم پیگیری کنید و در صورت نیاز به پیگیری یا اصلاح اطلاعات می توانید به مراکز مشاوره طلاق مراجعه کنید.


5- منظور از گواهی عدم انصراف از طلاق چیست ؟


پیرو توافقی که میان دادگستری استان تهران و اداره کل بهزیستی در اجرای ماده ۲۵ قانون حمایت از خانواده سال ۱۳۹۱ صورت گرفته است؛ زوجینی که قصد طلاق به صورت توافقی را دارند ابتدا باید قبل از ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، در سامانه‌ای به نام سامانه تصمیم ثبت نام کنند و از این طریق نخست به مراکز مشاوره معرفی و جلسات مشاوره را طی کنند. این جلسات با حضور زوج و زوجه تشکیل می‌شوند و تعداد جلسات معمولا ۴ الی ۵ جلسه می‌باشد که حدوداً ۴۵ روز به طول می‌انجامد و مشاوران سعی در شناسایی و حل مشکلات فی مابین زوجین دارند. در صورتی که علی رغم برگزاری و شرکت در جلسات مشاوره ، طرفین همچنان اصرار به جدایی داشته باشند، از سوی این مراکز گواهی عدم انصراف از طلاق صادر می‌گردد که زوجین به استناد این گواهی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و دادخواست طلاق توافقی خود را ثبت می‌نمایند.


6- چه مدارکی برای طلاق توافقی نیاز است :


1- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی زن و مرد 
2- کپی سند ازدواج (عقدنامه محضری) – (چنانچه سند ازدواج گم شده باشد و یا به هر دلیلی در دسترس نباشد رونوشت آن کفایت میکند) 
3- متن توافقنامه طلاق بین زوجین تنظیم شده باشد
4- گواهی عدم امکان سازش
5- وکالت‌نامه محضری طلاق (هنگامی که حق طلاق با زن باشد) 
6-گواهی عدم بارداری خانم به همراه شرح آزمایشات و گزارشات پزشکی

 

7- شرایط طلاق توافقی :


1- متن توافق نامه طلاق با رضایت کامل طرفین تنظیم شده باشد.
2- مرد کلیه حق و حقوق مالی زن اعم از مهریه و نفقه را پرداخت کرده باشد.
3- در خصوص حضانت فرزندان و تقسیم اموال؛ اتفاق نظر و تصمیم گیری شده باشد.
4- ارائه گواهی عدم بارداری به همراه گزارشات پزشکی.
5-گواهی عدم انصراف از طلاق
 


8- حکم طلاق چگونه به ثبت میرسد ؟
 


نکات مهم ثبت طلاق :
* حضور زوجین و یا وکلای آنان برای ثبت طلاق در دفترخانه ضروری است.
**|چنانچه هریک از زوجین برای ثبت طلاق نتوانند و یا نخواهند در دفترخانه حضور داشته باشند، می توانند از وکیل طلاق کمک بگیرند.
*** هنگام ثبت طلاق در دفترخانه ، زوجه نباید در دوران عادت ماهانه باشد.
**** چنانچه زوجه باکره باشد، طبق قانون دادگاه خانواده، باید به پزشکی قانونی معرفی شوند .
***** اعتبار رای دادگاه به طلاق زوجین از زمان صدور حکم طلاق 3 ماه است . یعنی اگر زوجین بعد از گذشت این مدت طلاق خود را در دفترخانه ثبت نکرده باشند، رای دادگاه باطل شده و هیچ اعتبارقانونی ای ندارد. (باید شروع مراحل از ابتدا صورت گیرد)

پرسش و پاسخ :

1. آیا ثبت نام الکترونیکی در سامانه طلاق نیاز به پرداخت پول دارد ؟
 خیر ، ثبت نام الکترونیکی در سامانه نوبت دهی طلاق "رایگان" میباشد.

2. آیا ثبت نام در سایت سامانه طلاق توافقی و سپری کردن مراحل آن به معنای بی‌نیازی مجدد از دادگاه است؟
طبق قانون اخذ رای طلاق، قبل از ثبت جدایی( دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی) در دفاتر ازدواج و طلاق الزامی است.

3. آیا ممکن است که وکیل دادگستری به جای زوجین در جلسه مشاوره مرکز مشاوره شرکت نمایند؟
چنانچه یکی از زوجین در خارج از کشور باشد یا مدارکی ارائه گردد که برای شخص مشاور معلوم و معین گردد که امکان حضور یکی از زوجین نیست صرف بودن وکیل کافیست.


4. آیا پرونده‌های وکالت در طلاق هم می‌بایست در سامانه نوبت دهی طلاق ثبت نام شوند؟
بله

5. در حالی که زوجین قبلاً در جلسات متعدد مشاوره شرکت کرده باشند آیا باز هم می‌بایست در مشاوره‌های قوه قضاییه شرکت نمایند؟
بله - اگرچه ارائه مدارک مشاوره قبلی در تسریع روند پرونده موثر است.

6. اگر یکی از زوجین به هیچ عنوان راضی به حضور در جلسات مشاوره نشود ، چه کاری باید انجام داد؟
طلاق یک طرفه از سوی زن را می‌توان مطرح کرد.

7. چگونه کار خود را به بهترین وکیل درخواست طلاق اینترنتی بسپاریم؟ تعریف و تمجید خودمان – نام دکتر ذکر شود

8. هزینه اخذ وکیل درخواست طلاق اینترنتی چگونه است؟
معمولاً درصدی از مبلغ مورد مطالبه می‌باشد


 

 

محمد گفت:
بسیار عالی می باشد
دانشمندی وکیل گفت:
کاربردی بود

عنوان با فونت تیتر

برای مشاوره و گرفتن راهکار و حل مشکلتان همین الان تماس بگیرید
​​​​​​

تماس بگیرید
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش